Filtr paliwa - sitko 5051250100
Opis produktu
Filtr paliwa - SITKO Terex 5051250100
Filtr paliwa - sitko Terex 5051250100 jest sitkiem używanym w ładowarkach kołowych marki Terex. Jego głównym zadaniem jest oczyszczanie paliwa z zanieczyszczeń, takich jak cząstki stałe, kurz czy inne zanieczyszczenia, które mogą wpływać na wydajność i trwałość silnika. Sitko paliwowe pomaga chronić wrażliwe elementy układu paliwowego przed uszkodzeniami, zapewniając czyste paliwo, które jest dostarczane do silnika. Regularna konserwacja i wymiana sitka paliwowego są istotne dla utrzymania prawidłowego działania ładowarki kołowej.
Jakie znaczenie ma filtr paliwa?
Filtr paliwa - sitko Terex 5051250100 to część, która ma kluczowe znaczenie dla układu paliwowego w ładowarkach kołowych Terex. Jego głównym celem jest zatrzymywanie i usuwanie zanieczyszczeń z paliwa, takich jak pył, zanieczyszczenia organiczne, woda czy drobne cząstki metalu. Sitko paliwowe jest umieszczone w linii przewodu paliwowego, zwykle blisko zbiornika paliwa lub pompy paliwowej. Podczas przepływu paliwa przez filtr, sitko zatrzymuje wszelkie nieczystości, a także zanieczyszczenia, uniemożliwiając im przedostanie się do silnika. Dzięki temu chroni on wrażliwe elementy, takie jak wtryskiwacze, zawory i pompy paliwowe przed uszkodzeniami. Regularna kontrola i czyszczenie sitka paliwowego, a także jego wymiana w określonych interwałach czasowych lub przebiegu. Są one kluczowe dla utrzymania wysokiej wydajności i niezawodności silnika.
W przypadku ładowarek kołowych Terex, zaleca się stosowanie oryginalnych części zamiennych, takich jak filtr paliwa - sitko Terex 5051250100. Po to, aby zapewnić kompatybilność, niezawodność i trwałość. Regularna konserwacja układu paliwowego, w tym wymiana filtra paliwa, jest istotna dla optymalnego działania maszyny oraz minimalizacji ryzyka awarii związanych z nieczystym paliwem.
Wiele informacji o sensie wymiany i konserwacji filtrów można znaleźć na naszym blogu w artykułach DLACZEGO I KIEDY NALEŻY WYMIENIAĆ FILTRY W MASZYNACH BUDOWLANYCH? oraz JAK UTRZYMAĆ MASZYNĘ BUDOWLANĄ W DOBRYM STANIE TECHNICZNYM?. Jeśli natomiast chcielibyśmy wymienić filtr w naszej maszynie to zachęcamy do skorzystania z usług naszych mechaników, aby dowiedzieć sie więcej zapraszamy tutaj.
Budowa filtra paliwa
- Obudowa. Jest to zewnętrzna część filtra, którą wykonuje sie zwykle z tworzywa sztucznego lub metalu. Obudowa pełni rolę ochronną, chroniąc wewnętrzne elementy filtra przed uszkodzeniami mechanicznymi.
- Sitko. Jest to główna część filtra, która pełni funkcję retencji zanieczyszczeń. Zazwyczaj tworzy się je z metalowej siatki lub specjalnych włókien filtracyjnych. Sitko ma mikroskopijne otwory, które pozwalają przepływać czystemu paliwu, jednocześnie zatrzymując wszelkie cząstki, a także zanieczyszczenia.
- Uszczelka. Filtr paliwa wyposażono w uszczelkę, która zapewnia szczelność połączenia z innymi elementami układu paliwowego, eliminując możliwość wycieku paliwa.
- Przyłącza. Filtr paliwa ma dwa przyłącza - wejściowe i wyjściowe, umożliwiające przepływ paliwa przez filtr. Przyłącza wykonano z metalu i mają odpowiednie gwinty lub kołnierze do połączenia z przewodami paliwowymi.
TEREX: SKL824, HR18, HR20, HR22, HR31, HR32, HR42, TC25, TC48, TC60, TC75, TC125, HML22, HML23, HML32, HML42, TW70, SKL823, SKL814, SKL833, SKL834, SKL843, SKL844, SKL853, SKL854, SKL863, SKL873, TL100, TL120, TL65,